Els pisos socials són ja una realitat. Un nou punt del programa electoral que hem acomplit. A Compromís ‪#‎RescatemPersones‬, hi ha qui només s’ha preocupat dels bancs

CaixAlmassora oferirà als Serveis Socials de l’Ajuntament un llista amb els pisos lliures dels quals disposa.

Esta àrea detectarà les famílies que es troben en risc de perdre la llar i posarà en contacte l’entitat amb les persones que es troben en esta situació.

Un equip format per l’Ajuntament i CaixAlmassora farà un seguiment individualitzat dels casos. Els contractes de lloguer, amb un màxim de tres anys de durada, establiran un preu de caràcter social.

——————–

Los pisos sociales son ya una realidad. Un nuevo punto del programa electoral que hemos cumplido. CaixAlmassora ofrecerá a los Servicios Sociales del Ayuntamiento un listado con los pisos libres de los que dispone.

Esta área detectará las familias que se encuentran en riesgo de perder el hogar y pondrá en contacto la entidad con las personas que se encuentran en esta situación.

Un equipo formado por el Ayuntamiento y CaixAlmassora hará un seguimiento individualizado de los casos. Los contratos de alquiler, con un máximo de tres años de duración, establecerán un precio de carácter social.

—————-

CaixAlmassora serà la primera entitat a oferir immobles través del sistema de lloguers social.

L’alcaldessa d’Almassora, Susanna Nicolau, el president de CaixAlmassora, Miguel Serra, i el director de l’entitat, Jorge Mallol, han rubricat aquest mateix matí l’acord que permetrà activar la borsa d’habitatges socials amb la qual el consistori pretén oferir una solució habitacional a famílies amb falta de recursos econòmics.

Així doncs, segons arreplega el document de l’acord, CaixAlmassora oferirà als Serveis Socials de l’Ajuntament una llista amb els habitatges lliures de les quals disposa. En el moment que aquest departament detecte casos de desemparament econòmic que puguen suposar la pèrdua de l’habitatge, posarà en contacte als afectats amb l’entitat perquè aquesta els oferisca els immobles disponibles.

D’altra banda, tant el consistori i l’entitat designaran a a sengles persones delegades, la tasca de les quals serà fer un seguiment individualitzat dels casos a fi de trobar la solució més adequada per a cadascun d’ells. Els arrendataris signaran un contracte de lloguer amb CaixAlmassora per un màxim de tres anys i canvi d’una renda social.

Així mateix, l’entitat només oferirà cases en perfectes condicions d’habitabilitat i la disponibilitat de la qual siga immediata. A més, els seus responsables s’han oferit a adequar aquelles residències que no hagen sigut condicionades encara per a poder sumar-les a aquesta borsa d’habitatge social. Per la seua banda, els inquilins hauran de comprometre’s a mantenir-les en les mateixes condicions d’ús i habitabilitat en les quals els han sigut lliurades.

L’alcaldessa ha explicat que “aquest és el primer pas per a la creació d’una borsa d’habitatges socials en la qual volem que participen totes les entitats d’Almassora”. “En un moment de necessitat com el qual estem vivint, aquest ajuntament no pot permetre que ningú es quede sense sostre”, ha afegit Nicolau.

Miguel Serra ha assegurat que CaixAlmassora “és una entitat de caràcter social i cooperativista i la nostra prioritat és ajudar a la persones”. Per aqueix motiu “aquest acord es recolza en la nostra voluntat de contribuir al benestar de tots els veïns d’Almassora”, ha conclòs el president de l’entitat bancària.

Cal recordar que la creació de la borsa d’habitatge social va ser un dels primers compromisos de Nicolau com a alcaldessa. Per a açò l’Ajuntament d’Almassora va realitzar una trobada conjunta amb CaixAlmassora, La Caixa, Banc Santander, Bankia, Banc Sabadell i Caixa Mar el passat estiu en el qual les parts es van comprometre a estudiar como dur a terme aquesta iniciativa que permetrà donar un nou ús als immobles buits de la localitat.

Publicat dissabte 27 de febrer al “Diari Millars”