La moció de Compromís per Almassora, que ha rebut el suport de la resta de grups, s’ha aprovat després que el govern espanyol anunciara que ajorna la modificació fins l’any 2020.

El ple de l’Ajuntament d’Almassora ha aprovat per unanimitat este divendres la moció presentada per Compromís. L’actual sistema de finançament autonòmic va expirar en 2014. Els experts calculen que la Generalitat rep cada any 1.300 milions d’euros menys que la mitjana de territoris.

Tal com arreplega la proposta, presentada per Diana Belliure, l’anunci Pedro Sánchez sobre “la impossibilitat” de reformar el model de finançament fins l’any 2020 fa que de nou “portem al ple esta reivindicació per un tracte just”.

La portaveu del grup municipal de Compromís ha explicat que l’acord del ple serà enviat al Congrés i al Senat. A més del canvi en el sistema de finançament, la moció exigeix “acabar amb el maltracte que patim les valencians i valencians en les inversions dels Pressuposts Generals de l’Estat”.

Belliure ha indicat que el País Valencià-la Comunitat Valenciana “és un territori amb un PIB i una renda mitjana inferior a l’estatal i, a pesar d’este xifres, que ens situen com una autonomia pobre, aportem com si fórem rics”. La moció també reclama el reconeixement dels dèficits acumulats per l’infrafinançament des del primer model, aprovat per José María Aznar, i que es calcula que superen els 20.0000 milions d’euros.

Cal recordar que, en juliol de 2017, la Diputació de Castelló va aprovar per unanimitat una proposta de Compromís, que es va convertir en declaració institucional, en la qual s’instava el govern estatal a realitzar una reforma immediata del sistema de finançament que possibilite als valencians i les valencianes disposar dels recursos suficients per a poder gaudir d’uns serveis públics de qualitat i exercir les competències pròpies.

De la mateixa manera, l’Ajuntament d’Almassora s’ha manifestat també en diverses ocasions a favor d’incloure en els Pressuposts Generals de l’Estat (PGE) els fons que ens corresponen segons l’aportació a l’Estat. Compromís, considera que este pas és “necessari per a compensar la deficiència en inversions dels últims anys”, com ha recordat la portaveu del grup municipal.

———————-

La moción de Compromís por Almassora, que ha recibido el apoyo del resto de grupos, se ha aprobado después de que el gobierno español anunciara que aplaza la modificación hasta el año 2020.

El pleno del Ayuntamiento de Almassora ha aprobado por unanimidad este viernes la moción presentada por Compromís. El actual sistema de financiación autonómica expiró en 2014. Los expertos calculan que la Generalitat recibe cada año 1.300 millones de euros menos que la media de territorios.

Tal y como recoge la propuesta, presentada por Diana Belliure, el anuncio Pedro Sánchez sobre “la imposibilidad” de reformar el modelo de financiación hasta el año 2020 hace que de nuevo “llevemos al pleno esta reivindicación por un trato justo”.

La portavoz del grupo municipal de Compromís ha explicado que el acuerdo del pleno será enviado al Congreso y al Senado. Además del cambio en el sistema de financiación, la moción exige “acabar con el maltrato que sufrimos las valencianos y valencianos en las inversiones de los Presupuestos Generales del Estado”.

Belliure ha indicado que el País Valenciano-la Comunitat Valenciana “es un territorio con un PIB y una renta media inferior al estatal y, a pesar de este cifras, que nos sitúan como una autonomía pobre, aportamos como si fuéramos ricos”. La moción también reclama el reconocimiento de los déficits acumulados por la infrafinanciación desde el primer modelo, aprobado por José María Aznar, y que se calcula que superan los 20.0000 millones de euros.

Hay que recordar que, en julio de 2017, la Diputación de Castellón aprobó por unanimidad una propuesta de Compromís, que se convirtió en declaración institucional, en la que se instaba al gobierno estatal a realizar una reforma inmediata del sistema de financiación que posibilite los valencianos y las valencianas disponer de los recursos suficientes para poder disfrutar de unos servicios públicos de calidad y ejercer las competencias propias.

Del mismo modo, el Ayuntamiento de Almassora ha manifestado también en varias ocasiones a favor de incluir en los Presupuestos Generales del Estado (PGE) los fondos que nos corresponden según la aportación al Estado. Compromiso, considera que este paso es “necesario para compensar la deficiencia en inversiones de los últimos años”, como ha recordado la portavoz del grupo municipal.