👉Saps que hi ha quasi 3.700 veïns👴 d’#Almassora que tenen més de 65 anys? Al mes d’octubre tindrà lloc la Setmana de la Gent Gran👏, organitzada per Diana Belliure -l’edil de Serveis Socials. Risoteràpia, jocs intergeneracionals i més activitats

El mes d’octubre començarà a Almassora amb una de les novetats més rellevants en l’agenda d’oci del municipi per a 2017. La primera edició de la ‘Setmana dels Persones Majors’ suposarà la celebració d’una desena d’activitats dirigides a la tercera edat i se centrarà en la salut, amb propostes com la meditació, la risoterapia o un circuit d’activitats adaptat.

“Hem creat una programació que combina l’exercici, el joc, l’oci i la relaxació per a acostar als nostres majors una mostra de les activitats que poden contribuir al seu benestar físic, mental i emocional”, ha explicat la regidora de Serveis Socials, Diana Belliure. L’edil ha recordat que “prop de 3.700 veïns de la població d’Almassora són majors de 65 anys i aquesta iniciativa aspira a situar-los en el lloc protagonista que les àvies i el avis ocupen en la nostra societat i en les nostres famílies”.

La primera de les propostes és una sessió de meditació, a càrrec del centre Naropa de Castelló, que tindrà lloc dilluns 2 d’octubre en la casa consistorial. Dimarts 3, les veïnes i veïns podran participar en les sessions de valoració i reconeixement de l’estat funcional que celebrarà la Fundació Siel Bleu per a determinar la seua habilitat i reflexos i en el circuit d’activitats físiques adaptades, dues iniciatives que tindran lloc en la plaça Pere Cornell.

Dimecres 4 d’octubre serà el dia de les riallades gràcies al taller de risoterapia proposat per la Regidoria de Serveis Social. Dijous 5, la plaça Pere Cornell acollirà una sessió de jocs de carrer intergeneracionals, en la qual participaran els residents en la residència de la tercera edat i alumnes de 6º de Primària del municipi.

A la vesprada, l’Associació de Fibromialgia Almassora oferirà una xarrada en la sala de formació de l’ajuntament i, a continuació, tindrà lloc una sessió de jocs terapèutics entre avis i àvies i nétes i néts oberta a tota la població. Els actes conclouran divendres 6, quan l’Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer (AFA) de Castelló realitze una sessió informativa sobre la dolència.

Quant a la Residència de la Tercera Edat d’Almassora, el centre s’unirà la ‘Setmana de les Persones Majors’ amb una programació d’actes en la qual destaquen les actuacions del músic Felipe i la sessió de Fisioteràpia Aeròbic Musical. Els usuaris enllaçaran aquestes activitats amb les pròpies de les celebracions en honor la Mare de Déu del Roser i diumenge 8 inauguraran l’exposició ‘Memoriam Ad Faciem: La Memòria del Rostres’, a càrrec de la fotògrafa Trinidad García i del compositorJuan Andrés de la Torre.

Contra el maltractament a les persones majors

“Milers de persona pateixen diàriament maltractaments i desatencions i el nostre objectiu és conscienciar als ancians i a les persones del seu entorn per a actuar davant aquestes situacions i evitar-les”, ha explicat Belliure. Un curt serà l’eina utilitzada per a açò, ja que l’equip de govern ha previst realitzar la projecció i distribuir fullets informatius a l’inici dels tallers i les xarrades que se celebrarán durant la setmana d’actes.
Comparteix aquest article

Publicat dissabte 2 de setembre al diari digital “El Periòdic”