IMG_4442Compromís per Almassora ha estat la força que durant els darrers quatre anys ha liderat l’oposició, una oposició constructiva a la qual els votants han premiat amb 700 sufragis més. Per esta raó considerem que hem sigut el motor del canvi polític i ens trobem capacitats per liderar el nou equip de govern.  A l’hora d’arribar a un acord amb altres forces polítiques  considerem fonamentals tota una sèrie de qüestions que han de marcar la gestió del futur equip de govern.

Durant els darrers quatre anys hem presentat tota una sèrie de mocions dirigides a garantir la protecció dels sectors socials més vulnerables. El programa menjar a casa adreçats a les famílies amb fills en risc d’exclusió, l’obertura dels menjadors escolars durant el període no lectiu, les ajudes perquè les famílies puguen adquirir material escolar o el banc de llibres escolars reutilitzables gestionats per les AMPA són algunes de les propostes que són claus per a la nostra coalició.

L’Ajuntament també ha de ser un dels motors en la reactivació econòmica. El suport als emprenedors, autònoms, cooperatives i empreses, a través d’ajudes que generen ocupació, és una altra condició per arribar a un acord de governabilitat. El comerç local i l’associació que els agrupa, APROCA, necessiten partides específiques, que s’han d’estendre també als agricultors. Cal crear les bases d’un model econòmic pensat en les persones, perquè és inacceptable una recuperació econòmica que margina un terç de la població

Volem obrir les portes de l’Ajuntament, i no de manera simbòlica. La transparència i la participació han de ser inherents al nou govern. Un Portal de Dades al web municipal ha de servir perquè en qualsevol moment els veïns sapien els ingressos i les despeses de l’administració local. Els Pressuposts Participatius són un element clau per passar d’una democràcia formal, en la qual només es consulta als veïns cada quatre anys, a un model inclusiu en el qual els veïns participen en la presa de decisions.

Hem construït una Almassora sense tindre en compte les persones. La revisió del PGOU és indispensable per dotar dels equipaments i infraestructures indispensables. El Pla Integral de la Vila i la renovació i manteniment de les voreres són passos en este model urbanístic més humà. La platja és l’exemple més clar d’este urbanisme depredador. Cal establir un pla anual d’inversions a la platja per dotar-la de presència policial tot l’any, millorar-ne les vies de comunicació, exigir responsabilitats al Port pel retrocés de la Costa, crear un passeig digne, etc

L’ensenyament és un factor clau a l’hora de fer efectiva una societat amb igualtat d’oportunitats. La construcció del Regina Violant s’ha de realitzar en el termini més curt possible. El CEIP Santa Quitèria s’ha de mantindre per rebaixar les ràtios. L’Ambaixador Beltran espera des de fa quinze anys unes instal·lacions dignes. Hem de resoldre els barracons de l’IES Álvaro Falomir i crear cicles formatius en este centre. El tercer institut és necessari, per la més que possible saturació dels dos IES que hi ha ara mateix, una volta acaben el cicle educatiu els xiquets del Regina.

La sanitat és l’altre pilar bàsic de l’Estat del Benestar. L’augment d’especialitats al CSI Pius XII, l’increment dels horaris d’atenció en este centre o una SAMU en exclusiva per a Almassora són temes a resoldre per oferir els serveis sanitaris que necessiten els veïns d’Almassora. Crearem una unitat de respir per a malalts d’Alzheimer perquè els familiars puguen conjugar la vida laboral i familiar.

Volem una Almassora viva, dinàmica, no una ciutat dormitori, i per això hem d’oferir una programació cultural diversa tot l’any. Protegir, restaurar i posar en valor el Castell Vell, el Torrelló o el paisatge protegit del Millars són inversions de futur que generaran ocupació i riquesa.

Les festes han de ser més plurals, amb una programació més variada. Unes festes per a tots, amb una Junta en la qual es tinga en compte l’opinió de les entitats i associacions. El trasllat del recinte als terrenys que ofereix Caixa Almassora és una obligació moral per les molèsties que durant anys han patit els veïns de la zona i els ancians de la residència.

Els jóvens han de poder realitzar-se com a persones en la ciutat en la qual han crescut. Les oportunitats en el món laboral són imprescindibles per mantindre l’arrelament a Almassora, però també és necessari una oferta d’oci, cultural i esportiva adequada i amb preus assequibles. Una societat que deixa de banda els jóvens és una societat sense futur.