nanos_cabutsLa candidata de Compromís a l’alcaldia d’Almassora, Susanna Nicolau, destaca “l’ingent treball d’esta associació, que ha recuperat balls propis, ha posat en valor i recuperat els ‘nanos i cabuts’ i el dissabte organitza, per exemple, la III Trobada de Balls de Plaça de La Plana a Almassora”. L’acte, que tindrà lloc demà a les 21 hores en el va salar d’Actes de CaixAlmassora comptarà amb la presència del diputat provincial de Compromís, Enric Nomdedéu.

Compromís per Almassora celebra demà divendres 24 d’abril, a les 21 hores en la saló dels Llauradors de CaixAlmassora la cerimònia d’entrega entrega del ‘Guardó d’Or Josep Manel Guardiola’ a l’Associació Cultural el Torrelló. Este reconeixement, que Compromís entrega anualment en dates pròximes al 25 d’abril -dia dels Llibertats del poble valencià i commemoració de la fatídica derrota d’Almansa- distingix any rere any la labor d’alguna entitat, associació o organisme del municipi que ha destacat especialment per la seua labor cívica, social, associativa, cultural o solidària.

En esta ocasió, el Guardó se centra en l’activisme cultural i reconeix el treball desenrotllat per l’Associació Cultural el Torrelló, una dels entitats culturals mes actives i populars de la localitat que ha realitzat una ingent tasca en la recuperació de tradicions i balls propis, com el Ball Pla, així com per l’impuls dels ‘nanos i cabuts’, amb figures tan emblemàtiques com Llorenç i Quiterieta, la Panderola…; la senyalització de rutes culturals i turístiques com el Camí; l’elaboració de rebosteria tradicional pròpia… “El Torrelló ha estat en els darrers anys un revitalitzador social de la cultura del nostre municipi, de la cultura mes pròpia, i ha portat l’estendard d’Almassora a nombroses localitats veïnes, en trobades culturals i festives de qualsevol tipus.

Com a exemple d’esta tasca, este dissabte 25 d’Abril el Torrelló organitza la Tercera Trobada de Balls de Plaça de la Plana a Almassora, i ha aconseguit la participació de col·lectius i entitats d’Orpesa, Vila-real, Betxí, Torreblanca, el Vall d’Alba i Castelló”, ha destacat la candidata de Compromís a l’alcaldia, Susanna Nicolau.

Cal subratllar que Compromís va rebatejar el seu Guardó d’Or amb el nom del professor local Josep Manel Guardiola, persona especialment reconeguda en vida pel seu activisme cultural, solidari i associatiu en el municipi i també com un dels principals impulsors i referents del valencianisme en la localitat. «Crec sincerament que l’Associació Cultural el Torrelló és potser l’associació d’Almassora que mes representa els valors que durant tota la seua vida va defendre i va posar en valor Josep Manel Guardiola. Per això des de Compromís estem especialment emocionats per entregar la nostra distinció a una dels associacions mes actives i que mes estan treballant per la recuperació cultural en la localitat”, afig Nicolau.

L’acte d’entrega del Guardó Josep Manel Guardiola, que reunirà nombrosos membres del Torrelló i comptarà amb l’aportació musical de la Colla de Dolçainers les Goles d’Almassora, estarà conduït per la número 2 de la candidatura de Compromís a l’alcaldia, Diana Belliure, i comptarà amb la presència del portaveu de Compromís en la Diputació i en l’Ajuntament de Castelló, i candidat a l’alcaldia de la capital de la Plana, Enric Nomdedeu. Així mateix, el portaveu de Compromís a Almassora, Xavier Trenco, i la candidata a l’alcaldia, Susanna Nicolau, seran els encarregats de fer entrega del ‘Socarrat’ que representa el Guardó, dissenyat per Paco Membrado.